Anekdotes uit de praktijk

De journalist vroeg aan het einde van het interview vandaag naar anekdotes uit de praktijk van Dé Bedrijfsoptimalisator®. Hierbij een kopie van de tekst (Link naar het artikel volgt na publicatie).

 

Liefde maakt blind. Twee vijftigers worden verliefd. Zij zit goed bij kas, hij wil het ondernemerschap proberen, zij koopt voor hem een goedlopend bedrijf, hij gaat directeur spelen. Nadat in 2 jaar de winst is verdampt, grijpt zij in en stelt Dé Bedrijfsoptimalisator® aan om orde op zaken te stellen. Na een herstructurering wordt het bedrijf uiteindelijk aan een investeringsmaatschappij verkocht.  

 

Technische handelsonderneming. Directie en personeel werken in grote onmin samen met dreigende staking. Directie wordt op communicatie gecoacht zodat personeel meer inzicht krijgt in de bedrijfskoers. Dit leidt tot  een hogere effectiviteit en drastische verbetering van sfeer en winstgevendheid, Niet geheel onlogisch is er een drastische daling van het ziekteverzuim.

 

Directeur machinebouwer. Vertelt vol trots dat 'zij de beste inkoopcondities in NL hebben’. De uitrol van een nieuwe inkoopstrategie leidt tot een verdere verlaging van 7%.

 

Agrarische onderneming. Verliesgevendheid leidt tot hevige spanning tussen aandeelhouders. Door invoering van eenvoudige management principes zoals aandacht en doelstellingen krijgt het personeel richting waardoor de verliezen worden omgezet in winst.

 

Fusie van twee logistieke bedrijven. Hoewel de directies grote financiële voordelen zien, vraagt Dé bedrijfsoptimalisator® ook aandacht voor de zachte kant. Uiteindelijk blijken de culturen zo verschillend te zijn dat de fusie wordt afgeblazen.

 

Gaat het wel eens niet goed? Jazeker. De klanten van een productiebedrijf waren ontevreden over de kwaliteit van de producten en stiptheid van leveringen. Het actieplan kreeg onvoldoende aandacht wat uiteindelijk tot een faillissement leidde. 

 

Aannemer. De eenvoudige vraag naar de score op opdracht uit offertes leidt tot de verbijsterende conclusie van 3%. Deze bewustwording resulteert in een actieve commerciële aanpak met een fikse omzetgroei tot gevolg.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0