Rituelen van slecht management...

...en goed management natuurlijk!


Een mooi artikel van het HPO-center over de rituelen van slechte managers. Wat doen die eigenlijk, en belangrijker nog, welke psychologie zit daar achter? 

 

Ons commentaar willen we je niet onthouden:

 

'De manager uit dit artikel acteert inderdaad niet bepaald krachtig. Hij stelt zich te afhankelijk op, zowel naar verleden als naar 'boven'. Een goede manager weet waar hij aan begint-dus inclusief duidelijke ambities en stelt zich doorlopend de vraag 'hoe dan wel?'. Daarbij stelt hij resultaat boven ego; dus niet veranderen om maar een stempel te kunnen drukken. Hij laat datgene-en diegene- intact die de ambities ondersteunt. Ten slotte mobiliseert hij de stake holders en brengt DAADkracht in'.

 

In dit korte stukje komen de 6 kernwaarden van Dé Bedrijfsoptimalisator® mooi aan bod:

 

1) DAADkracht.

2) Resultaatgerichtheid.

3) Klantgerichtheid.

4) Professionaliteit.

5) Integriteit.

6) En samenwerking...

 

...en de 5 uitgangspunten van HPO. 

 

1) Kwaliteit van management.

2) Openheid en actie-gerichtheid.

3) Lange termijn gerichtheid.

4) Continue verbetering en vernieuwing.

5) Kwaliteit van medewerkers.

 

Door deze combinatie breng je ondernemingen naar het realiseren van ambities, ook als dat een omzet groei van 100 of 200% is. Of van diepe verliezen naar winst, of.... Bel 06-10.67.53.56 voor een vrijblijvend gesprek.