Met innovatie naar meer omzet?

Ondernemend nederland 'moet' zo enorm veel. Digitalisering, internationalisering, social media en een klassieker is natuurlijk INNOVATIE.

 

Maar is het moeten of willen? En waarom dan wel? Met deze vraag wordt het bestaansrecht van innovatie ter discussie gesteld.

 

Dé Bedrijfsoptimalisator® huldigt het principe dat innovatie het onderscheidend vermogen moet vergroten. Anders moet je het niet doen. En dat geldt ook voor veranderen en reorganiseren.

 

Foto en artikel uit FD 9 maart 2015.

 

Je reorganiseert niet om het reorganiseren maar om er beter van te worden. Je verandert niet om te veranderen maar om er beter van te worden. In je innoveert niet om het innoveren, maar om er beter van te worden.

 

Het draait dus om continue vergroting van het onderscheidende vermogen van jouw onderneming. Dát is een strategische focus van een professionele directie.

 

Een van onze klanten, een bedrijf actief in de civiele markt, was terecht gekomen in Bijzonder Beheer. Deze bouwonderneming had middenin de recessie de keuze gemaakt om te investeren in innovatie. Toevalligerwijs de 'plug and play' woningen zoals het artikel beschrijft. Dankzij deze keuze voor Innovatie heeft deze onderneming de crisis overleeft en wandelt dit jaar gezond uit Bijzonder Beheer. Door deze woningen hebben zij een nieuw marktsegment aangeboord, nieuwe omzet en nieuwe winst om hun financiële huishouding weer op orde te krijgen.

 

Mooi voorbeeld! Helaas zijn er ook minder mooie voorbeelden. Meer info? Bel 06-10.67.53.56.